Rutavdrag på våra hushållnära IT-Tjänster

  • Enkel hantering
  • Vi sköter allt
  • Avdrag direkt på plats

Toppbetyg på Google! 4,9 av 5

Information om rutavdrag

Rutavdraget infördes för att underlätta för privatpersoner att köpa olika tjänster till hemmet med skattereduktion. Här är några generella regler som gäller för rutavdrag för hushållsnära IT-tjänster.

Behörighet

För att kunna dra av kostnader för hushållsnära IT-tjänster måste du vara folkbokförd i Sverige.

Godkända tjänster:

Rutavdraget omfattar bland annat installation, felsökning och underhåll av datorer, nätverk, internetuppkopplingar och annan liknande IT-utrustning och hemelektronik.

Registrerade företag:

Tjänsterna måste utföras av ett företag som är godkänt för F-skatt och som har anmält sig till Skatteverket för rutavdraget.

Avdragsbelopp:

Privatpersoner kan dra av 50% av arbetskostnaden för hushållsnära tjänster. Det maximala beloppet för RUT-avdrag är dock begränsat per person och år. Senast kända gräns var 75 000 kronor per person och år, vilket kombineras med ROT-avdraget för en total gräns på 50 000 kronor.

Faktura:

För att kunna dra av kostnader för hushållsnära IT-tjänster måste du ha en faktura eller kvitto från det företag som utförde tjänsten. Fakturan måste innehålla uppgifter om vilken typ av tjänst som utförts, datum för utförandet samt företagets organisationsnummer och information om att F-skattsedel finns.

Vem kan få avdrag:

Avdraget kan nyttjas av den som betalar för tjänsten och som vid betalningstillfället har fyllt 18 år. Det är också ett krav att personen är obegränsat skattskyldig i Sverige, vilket innebär att de bor och betalar skatt i landet.

Betalningssätt:

För att kunna utnyttja RUT-avdraget måste betalningen för tjänsterna göras elektroniskt. Detta kan inkludera banköverföringar, kortbetalningar eller andra spårbara och officiella betalningsmetoder. Kontantbetalningar berättigar inte för avdraget.

Ansökan:

I regel ansöker tjänsteleverantören om RUT-avdraget direkt vid fakturering, och kunden betalar endast halva arbetskostnaden. Skatteverket betalar sedan ut den andra halvan direkt till tjänsteleverantören.

Det är viktigt att notera att reglerna för rutavdrag för hushållsnära IT-tjänster kan förändras över tid, så det är klokt att hålla sig uppdaterad om de senaste reglerna och riktlinjerna från Skatteverket. Att söka råd från en skatteexpert eller revisor kan också vara till stor hjälp för att säkerställa att du utnyttjar rutavdraget på bästa möjliga sätt.

Proffsig teknikhjälp

Våra tjänster för Teknikhjälp i hemmet

  • laptop-2

    Datorservice

    • Installation
    • Felsökning
    • Överföring
  • pc-monitor

    TV

    • Installation
    • På vägg
    • På bänk
  • volume

    Ljudanläggning

    • Installation
    • På vägg
    • På bänk
  • printer-p

    Skrivare

    • Installation
    • Rengöring
    • Kallibrering
  • basket

    Shoppinghjälp

    • Inköp
    • Leverans
    • Installation
  • smartphone

    Mobiltelefon

    • Installation
    • Felsökning
    • Överföring
  • contactless

    Wifi

    • Installation
    • Felsökning
    • Optimering
  • router

    Router

    • Installation
    • Felsökning
    • Optimering
  • hierarchy-53

    Kabeldragning

    • Installation
    • Kontakter
    • Nätverk
  • at-sign-2

    Email

    • Installation
    • Gmail
    • Microsoft 365
  • property-app

    Smarta hem

    • Lampor
    • Dörrklockor
    • Dammsugare
  • ssd

    Hårddisk

    • Reparation
    • Felsökning
    • Kopiering
  • mobile-card

    BankID

    • Installation
    • Felsökning
    • Dosa
  • microbiology

    Virusrensning

    • Rensning
    • Återställning
    • Räddning
google
star-rating

När yrkesstoltheten står i fokus...

Vi är stolta över våra recensioner på Goolge. De talar sitt tydliga språk 😃. Bli en nöjd kund du också och boka Teknikhjälp av oss på Min IT-Support!

  • Jag hade besök av Stefan från Min IT-Support idag som fixade mitt datorhaveri. En trevlig och ytterst kompetent och kunnig tekniker som byta disk, installerade Windows och räddade alla min dokument. Jag är en super nöjd kund och kommer garanterat att anlita er fler gånger. Många tack.

  • Mycket nöjd med Stefans hjälp, kunskap och förmåga att förklara på ett enkelt sätt! Tack så mycket.

  • Som flerårig kund hos Min IT-Support vet jag att mina problem åtgärdas så fort som det går. Och det blir bra.

  • Köpte ny Ipad av Henrik och fick hjälp med att föra över data från den gamla. Kunnigt, lugnt och vänligt utförde han arbetet. Kan varmt rekommendera Henrik!

  • Istället för nervösa sammanbrott när vi skulle skifta våra datorers operativ system från Window 7 till Window 10, sökte vi kontakt med Henrik som löste alla svårigheter med flyttning och även installation av ny dator smidigt och utan problem. Vi är mycket nöjda med Henriks arbete och service !

  • Kan verkligen rekommendera Min It Support,fackmässigt kunnande och trevligt bemötande.

Vi expandrar

Orter där vi erbjuder teknikhjälp.

Vi befinner oss i en expansiv fas, och nu utvidgar vi vår efterfrågade teknikhjälp till nya orter. Vår expertis når nu ännu fler, med högkvalitativ support och lösningar.

sverige

Nöjda och glada kunder

Känslan när vi lämnar kunden med ett leende på läpparna är oslagbar. Ett kvitto på väl utfört arbete är återkommande kunder som rekommenderar oss till familj och vänner ✅ 👍

Några av våra samarbetspartners

Lenovo_logo
ASUS_Logo
Acer_Logo
HP_logo
Intel_logo
AMD_Logo
Proffsig IT-Support och Teknikhjälp i hemmet.

Vi erbjuder hjälp på bland annat följande orter:

Malmö, Limhamn, Lund, Trelleborg, Vellinge, Bunkeflo, Klagshamn, Skanör, Falsterbo, Skegrie, Höllviken, Åkarp, Lomma, Bjärred, Klågerup, Bara, Staffanstorp, Svedala, Skurup, Oxie, Hörby, Höör, Eslöv, Kristianstad, Stehag, Flyinge och Tollarp.